روز و شب خواب ریاضی دیده ام

دانشجو معلمان دبیری ریاضی

روز و شب خواب ریاضی دیده ام

دانشجو معلمان دبیری ریاضی

محاسبه عجیب

سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵ ب.ظ

از پدری پرسیدند آیا درست است که می گویند : " زمانی فرا خواهد رسید که پسرها بزرگتر از پدرشان خواهند شد ؟"
گفت: اتفاقا این موضوع  سخت ذهن مرا به خود مشغول داشته است.البته کاری به استعداد و نبوغشان ندارم منظور من سن و سال آنهاست !
پرسیدند : به چه دلیل ؟
گفت : به این دلیل که برایتان شرح خواهم داد :
وقتی من ۳۰ ساله بودم فرزندمان متولد شد.یعنی ۳۰ برابر او سن داشتم.
وقتی ۲ ساله شد من ۳۲ سال داشتم.یعنی ۱۶ برابر او سن داشتم.
وقتی ۳ساله شد من ۳۳ سال داشتم.یعنی ۱۱ برابر او سن داشتم.
وقتی ۵ساله شد من۳۵سال داشتم.یعنی ۷ برابر او سن داشتم.
وقتی ۱۰ساله شد من ۴۰سال داشتم.یعنی۴ برابر او سن داشتم.
وقتی ۱۵ساله شد من ۴۵سال داشتم.یعنی ۳ برابر او سن داشتم.
حالا که ۳۰ ساله شده است من ۶۰ سال دارم.یعنی فقط ۲ برابر او سن دارم.
می ترسم اگر اوضاع به همین منوال پیش برود او بزودی از من جلو بزند و پدر من بشود و من پسر او !!!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۶
اسدی

دور همی :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">